چگونه کودکان را برای یک جلسه ی عکاسی آماده کنیم

در این مطلب آتلیه کودک سروش یاد میگیریم چطور و چگونه کودکان را برای یک جلسه ی عکاسی آماده کنیم و تمام تلاش خودم را انجام دهیم تا کودک در آرامش کاملی باشد و برنامه عکاسی ما بدون نقض برگزار گردد.

« از چیزی که به تن دارد متنفر است » شک نکنید که این نکته در عکس ها واضح و نمایان خواهد بود! حل این مشکل ممکن است به معنای در آوردن آن گیره ی موی دوست داشتنی و یا پاپیون با مزه ای باشد که لباسها را تکمیل میکنند. به من اعتماد کنید؛ کودکان شاد، بدون لوازم تزئینی که از آنها متنفرند تصاویر بهتری می سازند. همچنین در نظر داشته باشید  که لباس آنها با آب و هوا متناسب باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که کودکتان بیش از حد احساس سرما یا گرما نمی کند.

چگونه کودکان را برای یک جلسه ی عکاسی آماده کنیم

چگونه کودکان را برای یک جلسه ی عکاسی آماده کنیم

همه ی لباسها را قبل از روز جلسه ی عکاسی تان حاضر کنید. به عنوان یک عکاس، من هرگز از رفتار کودکانی که جلوی دوربین بسیار خجالتی هستند و شاید به دیگران پرخاش کنند نرنجیده ام. تمام این ها قسمتی از آن چیزی است که کودکان هستند و شناختن شخصیت آن ها چیزی است که من در همه ی جلسات عکاسی، برایش می جنگم. اما به خوبی درک می کنم که چرا این نکته هنگام عکس برداری برای مادران استرس آور است. شما همه ی کارها را انجام داده اید، با عکاس هماهنگ کرده اید، لباس ها را انتخاب و آماده کرده اید و همسرتان را به اینجا آورده اید. شما می خواهید که تجربه تان لذت بخش باشد و عکس ها هم فوق العاده از آب در بیایند.

این ها نکاتی هستند که به شما در رسیدن به این هدف کمک می کنند:

– مطمین باشید کودکان در لباسی که می پوشند راحت هستند تا استرس اضافه ای را به جلسه تان وارد نکنید.

– به همه غذا بدهید و مقداری غذای سبک اضافی هم به همراه بیاورید. آرام نگه داشتن کودکان گرسنه سخت است. مطمین باشید که آن ها قبل از آمدن به اندازه ی کافی خوراکی میل کرده اند. سعی کنید غذاهایی که به همراه می آورید کم حجم بوده و ریخت و پاش کمتری داشته باشند.

 

چگونه کودکان را برای یک جلسه ی عکاسی آماده کنیم

چگونه کودکان را برای یک جلسه ی عکاسی آماده کنیم

– قبل از جلسه ی عکاسی با کودکانتان صحبت کنید و پیش زمینه ای از آنچه که انجام خواهید داد به آنها بدهید. در مورد این که چقدر مفرح و لذت بخش خواهد بود با آنان صحبت کنید. اگر کودک شما به اندازه ی کافی بزرگ است انتظاراتتان را از این که دوست دارید او در طول جلسه ی عکاسی چگونه رفتار کند هم بیان کنید.

– اجازه دهید کودکتان طبیعی لبخند بزند. این خیلی مهم است. از اصرار کردن و گفتن چیزهایی مثل « آن شکلی نخند… طبیعی لبخند بزن » خودداری کنید. بهترین راه گرفتن یک لبخند واقعی این است که در واقع کاری کنید کودکتان خودش بخندد یا لبخند بزند. پس به جای  اینکه به آنها بگویید بهتر است چگونه به نظر برسند، من روی خنده دار بودن و گرفتن احساسات واقعی از آن ها تاکید می کنم.

– برای این که کاری کنیم تا بچه ها در طول جلسه ی عکاسی خوب رفتار کنند « جایزه و پاداش » روش خوبی است. آب نبات چوبی، اسباب بازی، بستنی و یا هر چیز دیگری که برای کودک شما هیجان انگیز است و می تواند برایش بعد از جلسه ی عکاسی به عنوان جایزه محسوب شود راه خوبی است تا آنها را قانع کنیم همه ی کارهایی را که در طول جلسه ی عکاسی از آن ها درخواست می کنیم انجام دهند.

چگونه کودکان را برای یک جلسه ی عکاسی آماده کنیم

چگونه کودکان را برای یک جلسه ی عکاسی آماده کنیم

چگونه کودکان را برای یک جلسه ی عکاسی آماده کنیم

– مثبت بمانید و خوش باشید. وضعیت روحی شما روی کودکانتان هم اثر می گذارد، پس سعی کنید نفس های عمیق بکشید و آرام باشید و از تجربه تان لذت ببرید. قرار نیست نتیجه کار چیزی خارج از حد معمول، کامل و تمام عیار باشید. عکاس از خانواده ی شما همانطور که هستید عکس می گیرد.

عکسهایی که در اینجا می بینید یک مثال شگفت انگیز از یک خانواده ی زیبا است که جلسه ی عکاسی بسیار خوبی داشته اند. بسیاری از مسولیتها بر عهده ی مادر بود. کنترل سه پسر بچه ی سرکش و یک دختر کوچک که تازه راه رفتن را یاد گرفته کار آسانی نیست مخصوصاً وقتی که باید سعی کنید آرام بمانید، راحت باشید و در طول جلسه ی عکاسی مدیریت همه چیز را در دست داشته باشید. اما او این کار را به نحو احسن انجام داد و شما میتوانید این را در زیبایی عکس هایی که آن روز گرفتیم مشاهده کنید.

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

عنوان اصلی How to prepare kids for a photo shoot

منبع www.hatchedphotos.com

مترجم : فاطمه ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com